Фонематикалық есту дұрыс сөйлеудің негізі болып табылады.
Фонематикалық есту – ана тілінің фонемаларын (дыбыстарын) ажыратып, тану қабілеті. Фонематикалық есту айтылғанның мағынасын түсінуге мүмкіндік береді. Мысалы, сөздегі бір дыбысты ауыстырған жөн және сөздің мағынасы толығымен өзгереді. «ТӨҢІР – ТҮРКІК» немесе «ТЕКЕ – ТҮКІР».
Бұл қауесет өздігінен дамымайды. Бұл тек үлкендердің жетекшілігімен оқу процесінде меңгерілетін білім мен дағды.
Кішкентай бала есту қабілетін басқаруды білмейді, дыбыстарды салыстыра алмайды. Бірақ оны үйретуге болады. Әсіресе сөйлеуінде ақауы бар балалардың фонематикалық есту қабілетін дамыту қажет. Кейде бала дыбыстарды қате айтқанын байқамайды. Бұл үйлесімді сөйлеудің дамуына, оқу мен жазуды үйренуге кедергі келтіруі мүмкін, өйткені егер бала дыбыстарды нашар ажырата алса, ол нақты айтылғанды емес, естігенін қабылдайды (есте сақтайды, айтады, жазады). Сондықтан орфографиялық қателер. Уақытында шаралар қабылданбаса, ақау түзеледі, ал бала жасы ұлғайған сайын оны түзету қиынға соғады.
Мұғалім-логопед Рыстаева Р.Ю.